Slăbește mâncând regește


Nu știu ție, dar mie greutatea îmi dă mari dureri de cap.
Ador mâncarea, și aș mânca non-stop dacă nu m-aș îngrășa ca o balenă imediat.

Tu ești aici pentru că vrei să afli cum poți să slăbești mâncând.
Te-a atras titlu, așa-i?
Da. Și pe mine. Pentru că nu-i al meu. Titlul zic.
Nu mi-ar fi trecut niciodată prin cap un asemenea titlu pentru că chiar dacă eu vreau – și încerc din răsputeri – să slăbesc mâncând regește, nu pot.
Nu-mi iese, frate, decât o grămadă de peri albi și celulită pe spinare.

Titlul (cu rimă) aparține unei cărți. 
Nu-i fac publicitate deoarece cred că nimeni nu poate slăbi mâncând ca un rege. 
Decât dacă regele nu mănâncă doar pește la grătar cu salată de ceapă verde. 

Nu vreau să critic că nu am citit nici măcar un rând din ea, și nu-i frumos. 
Nu știu ce-i în ea și nici nu mă interesează să aflu. Deocamdată.

Îi dau beneficiul dubiului relativ la titlu. 
Poate se referă la faptul că poți slăbi mâncând ce mănâncă un rege: adică scofeturi (delicatese). Mâncăruri scumpe.
Și cum puțini își permit așa ceva, slăbești fără îndoială dacă mănânci doar mâncăruri scumpe pe care nu le poți cumpăra decât o dată pe lună.

Acest raționament, cum ar spune italienii: „non fa una piega.” În română nu știu cum să traduc deși din impuls aș spune: „ce bășcălia mea!” E absurd dar adevărat.

Ori poate vrea să zică asta: slăbește mănâncând într-o lună cât mănâncă un rege într-o zi.

Mă opresc aici că mă face praf autorul dacă află cum zic că nu vreau să critic, dar arunc cu noroi.

Și acu eu deși nu vreau să fac publicitate, tu sigur te duci să cauți cartea asta pe unde apuci. 
Băi... serios? 
Ai citit vreodată vreo știre care avea ca titlu: „Nu o să crezi ce a găsit acest om în WC!” și când apeși, că te-ntrebi fără să vrei: 'ce-o fi găsind mă, așa de grozav' Ia să văd,' afli că a găsit niște apă rămasă de când a folosit wc-ul ultima dată? 
Eu da. 
Mai multe căci crează dependență. 
Citești știrea bombă și după ce rămâi năuc pentru câteva secunde, începi să-njuri și să blestemi toată familia autorului acelei știri de caca. 

Dar apoi vezi alt titlu: „Senzațional ce i s-a întâmplat când a aprins lumina-n beci!!” 
Și nu reziști că nu dormi noaptea dacă nu apeși. 
Citești și descoperi că atunci când s-a aprins lumina, s-a făcut lumină. 
Și la fel ca înainte, rămâi mut pentru câteva secunde. Apoi răcnești cuvinte pe care le-ar invidia și unul care suferă de Tourette. 
„Tâmpitul dracului! Ce știre e asta? Mâncate-ar puricii pe tine și pe președinte. Scoate banii, infamule!!!” 

Și-n timp ce urli, alt titlu te atrage ca un magnet: „Ai văzut cât a slăbit coana Mița mâncând cât o scroafă?” 
Și cum să nu apeși când te chinui din ziua nunții - care a fost acum 30 de ani - să pierzi cele 50 de kilograme ce ai pus pe tine de atunci mâncând mult mai puțin decât o purcică?
Apeși, și-n timp ce aștepți să să încarce pagina, tremuri de emoție, făcându-ți deja planuri pentru cină. 
Citești frazele una după alta cu nerăbdare și 3 minute după, dai peste dezvăluire: 
„Nimic. Dar chiar nimic n-a slăbit, dimpotrivă, s-a îngrășat ca o mistreață.” 
Și mai jos citești sfatul: „Dacă vrei să slăbești, mănâncă puțin și fă mișcare multă.”

Lacrimile-ți curg șiroaie pe obrajii rotunzi și urli ca nebunul: „Să dea Domnul să te-ngrașe dracii numai cât de uiți la mâncare, cum mi se-ntâmplă mie, mizerabilule!!

Și-acum, dacă chiar vrei să slăbești apasă aici. Vei găsi sfaturi senzaționale, și sfaturi care dau roade de-adevăratelea. 

Mă... dacă cineva mi-ar căuta și cărțile mele când (nu) mă critică cineva, aș fi bogată acum.

Dar... știi cum se zice: „scriitor să fii, noroc să ai.”


***
Ești om cu suflet mare și vrei să mă sprijini? 
Vizitează și tu paginile mele și dă și tu like-uri, share-uri (îmi place, distribuie) pe unde apuci. Orice inițiativă este apreciată, oricât de mică. Numai să fie pozitivă. 

Și dacă apreciezi munca mea, de ce să nu lași o recenzie, un comentariu sau orice te lasă inima la cărți, articole, etc.?
Pe YouTube am diferite vlog-uri la unele dintre aceste poezii nepretențioase.

Sunt peste tot, da.
Mă mir că am timp să respir.

Stai, nu știi cum să mă cauți? 
Scrie în orice motor de căutare sau pe platformele the socializare Author Cristina G.  (neapărat cu punct după G.). 



***
Dacă ești interesat de cărțile mele de bucate (dar nu numai) aici ai titlurile pe care le găsești pe Amazon, Google books și le poți căuta în orice motor de căutare. 
Scrie numele meu - Cristina G. - alături de titlu ca să apară mai repede. 
  1. Cele mai Populare Retete ale Bunicii Invatate de la Mama: Mancaruri Nostalgice
  2. Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul I – Sărate  
  3. Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul II – Dulci
  4. Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul III – Prepară Porcul de Ignat 
  5. Rețetele Bunicii Învățate de la Mama – Volumul IV
  6. 41 de Rețete fără Gluten
  7. 41 de Rețete de Chiftele, Omlete și Alte Aperitive 
  8. 41 de Rețete de Clătite, Checuri, Prăjituri și Alte Dulciuri 
  9. 41 de Rețete Practice și Simple de Borșuri 
  10. 41 de Rețete Dulci și Sărate de Post 
  11. 41 de Rețete Dulci și Sărate de Sărbători
  12. 25 de Rețete Rapide din Cartofi – Bucate Vegane Fără Gluten pentru Începători
  13. 25 de Rețete Rapide din Orez – Bucate Fără Gluten Pentru Începători
  14. Trucuri Naturale de Frumusețe și Sănătate
  15. Îmi Curg Mucii Deci Exist - Umor Negru
***
Nu cumva să uiți să te înscrii la scrisoare ca să te ții la curent cu inițiativele mele interesante și să primești cărți și alte obiecte GRATIS. 
Trimit mesaje numai în cazuri speciale. Pe cuvânt.

Fotografie de pe Pixabay


Niciun comentariu